شماره مستقیم ثبت سفارش: 09127618098

میلگرد بورسی گرانتر از میلگرد بازار

بازر آهن و فولاد روز گذشته عمدتا ثابت اعلام شدند به طوری که کاملا آرام، راکد و بی‌رمق بود و آمار معاملات هم چندان چشمگیر نبود. با وجود اینکه قیمت میلگرد عرضه شده در بازار آزاد ارزان تر از میلگرد بورسی برآورد شد، اما همچنان تقاضا ضعیف بود و خرید و فروشی رخ نداد…

قیمت روز آهن آلات روز گذشته در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن و فولاد داخلی با ثبات نسبی همراه بودند اما در این میان شماری از مبادی فروش قیمت‌ها را ثبات اعلام کردند و در برخی حوزه‌ها هم شاهد افزایش قیمت روز آهن بودیم.

بازار ارز هم روند نسبتا ثابتی داشت و قیمت دلار که تا کانال 48 هزار تومانی عقب‌نشینی کرده بود در همان کانال ثابت ماند و در پایان روز هم در بازار آزاد حدود 48 هزار و 850 تومان مبادله شد.

بررسی اوضاع بازار آهن و فولاد
طبق روال هفته‌های گذشته در روز عرضه شمش در بورس کالا شاهد بروز نوسانات افزایشی در قیمت آهن هستیم به طوری که قیمت روز میلگرد در چند کارخانه افزایش 100 تا 150 تومانی داشت اما غالب مبادی فروش قیمت میلگرد را ثابت اعلام کردند.

قیمت میلگرد اصفهان 14 روز گذشته با 150 تومان افزایش در هر کیلو 25 هزار و 150 تومان اعلام شد. قیمت میلگرد نیشابور 24 هزار و410 تومان اعلام شد.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد، قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل گالوانیزه، قیمت پروفیل Z و سایر پروفیل‌ها با کاهش 200 تا 500 تومان همراه بودند؛ قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی و سایر لوله‌ها هم بین 200 تا 500 تومان کاهش داشتند.

قیمت ورق سیاه، قیمت ورق آجدار و قیمت انواع ورق گرم در چند کارخانه فولاد مبارکه و کاویان در برخی ضخامت‌ها افزایش 300 تا 600 تومانی داشت اما قیمت ورق سیاه اکسین و گیلان با ثبات قیمت همراه بودند. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی و قیمت ورق روغنی در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

قیمت روز تیرآهن در غالب شرکت‌ها بین 20 تا 50 هزار تومان افزایش داشت اما قیمت تیرآهن ظفربناب و کوثر اهواز ثابت اعلام شدند. قیمت آهن 14 ذوب آهن اصفهان در ابتدای مرداد در هر شاخه 3 میلیون و 850 هزار تومان اعلام می‌شد اما در انتهای ماه به 4 میلیون و 200 هزار توامن رسید.

گزارش‌ها از بورس کالای روز دوشنبه حاکی است که حدود 133 هزار تن شمش بلوم در بورس عرضه شد که حدود 93 هزار تن آن مورد معامله قرار گرفت که معادل 70 درصد برآورد شد. قیمت هر کیلو شمش در عرضه دیروز 20 هزار و 208 تومان گزارش شد که نسبت به آخرین عرضه حدود 0.08 درصد کاهش قیمت داشت.

نرخ تمام شده شمش به 22 هزار تومان می‌رسد که پس از احتساب مالیات بر ارزش افزوده، ارکان بورس، هزینه حمل و با احتساب هزینه تبدیل شمش به میلگرد، قیمت میلگرد حاصل از آن در هر کیلو به 25 هزار تومان می‌رسد.

بررسی قیمت میلگرد آجدار در بازار حکایت از معامله این محصول در محدوده قیمتی 24.600 تا 24.800 تومان دارد در حالی که قیمت شمش بورس کالا از میلگرد 25 هزار تومانی حکایت دارد. از همین رو خرید میلگرد از بازار آزاد برای مصرف‌کننده به‌صرفه‌تر خواهد بود، اگرچه در چنین شرایطی هم تقاضای چندانی در بازار مشاهده نمی‌شود.

منبع: وب سایت آهن پرایس

دیدگاه ها بسته شده است